Vanteelle luvattiin viikon toimitusaika. Olin kuitenkin tänä aamuna innoissani ja toivoin todella että se tulisi jo nyt - katsoin postilaatikkoon ja se oli tyhjä! Nyt on perjantai, joten seuraavaan postiin on aikaa vielä muutama päivä. Miten ihmeessä selviän tästä jännityksestä, odotuksesta ja hirmuisesta väpinästä viikonlopun yli? Täytyy ilmeisesti keksiä jotain muuta ajateltavaa, jotain sellaista mikä saa minut unohtamaan jännityksen muutamaksi päiväksi. Päätän siis pyhittää viikonlopun rakkaalle miehelleni sekä toiselle harrastukselleni, kirjoittamiselle.

Olenko vieläkin aloittelija vaikka olen katsellut kymmeniä opetusvideoita ja harjoitellut liikkeitä ilman vannetta? No olen tietenkin, tuntuu jotenkin että tämä odottelu ja nämä päivät kulkevat niin hitaasti että aika on pysähtynyt. Olen käyttänyt hyödyksi Googlea ja youtubea ja niiden avulla olen ottanut uudesta harrastuksestani selvää. Olen lukenut jopa ohjeita, joiden avulla voisin tehdä itse vanteita. En kuitenkaan heti uskaltanut tehdä omaani, joten päätin ostaa sellaisen ammattilaiselta. Annoin hänelle vapaat kädet (kerroin vain että halusin vanteen, joka olisi helppo puhdistaa ja että jokin väreistä olisi punainen), joten tuleva vanne on siis todellakin yllätys! Millainen se on? Millainen materiaali ja teippi sitä ympäröi? Olen niin innoissani että olen perustanut tämän blogin jo ennen kuin olen edes nähnyt tuota vannetta! Ja tämä on jo toinen kirjoitukseni tänne.

Olen mittailut itseäni, tehnyt merkintöjä ja laatinut suunnitelman ja tavoitteet itselleni blogin vasempaan reunaan. Pystynkö tähän todella? Ensimmäistä kertaa elämässäni tunnen tällaisen tunteen, en tiedä mitä se on ja miten voisin sitä kuvailla. Tunnen kuuluvani johonkin suureen asiaan, josta minulla ei kuitenkaan ole juuri mitään tietoa. Olen lukenut paljon, katsellut videoita mutta en siltikään ole vielä tuossa maailmassa. Mitä sitten jos vanteen saatuani se ei olekaan sitä, mitä kuvittelin? Mitä jos tämä kaikki oli turhaa ja olen todella huono? Ei. En anna tuollaisten ajatusten saada minusta valtaa! Keskityn vain siihen, että opin. Täytyy vain harjoitella...

Oi missä olet vanne, missä olet!?! Uusi innokas omistajasi sinua täällä jo odottaa! Olet jo matkalla, tai sitten et, mutta tulet saamaan sellaisen kodin, josta et halua lähteä! Et ikinä! Tervetuloa kauniiseen omakotitalooni, myös sinun tulevaan kotiisi, viettämään aikaa kanssani! =)